Néha nekünk is kijár a pihenés

Mint ahogy azt tudhatjátok, végzős vagyok rendészeti szakgimnáziumban. Nagyon örülök, hogy ezt az ágazatot választottam, mert így sokat mozoghatok, és még franciául is tanulunk, bár azt nem tudom, miért. Rendőrnek tanulni viszont nem habos torta, minden nyáron kemény kiképzésen veszünk részt: kilencedikben egy, tizedikben kettő hetet kellett laktanyákban töltenünk, ahol igazi tisztek munkájába tudtunk becsatlakozni. Hadd meséljek a tavalyi, három hetes nyári kiképzésünkről, ami az eddigi legkülönlegesebb élményem volt a rendészeti szakgimnáziumban.

Történt ugyanis, hogy a szokásos két hét koránkelés, edzés, gyakorlatozás és tanulás után felültettek minket egy kirándulóbuszra a tanáraink. Azt mondták, hogy továbbmegyünk egy másik helyszínre, ahol még egy nagyon kemény hetet fogunk lehúzni, sokkal nehezebb feladatokkal. Páran kiakadtak, de én úgy voltam vele, hogy ha már két hetet kibírtam, akkor plusz egyet fél lábbal is.

Még jó, hogy nem bosszankodtam, ugyanis felesleges lett volna: a tanáraink meglepetéssel készültek nekünk, és a kirándulóbusszal a Balatonra vittek minket, hogy részt vegyünk egy három napos vitorlázáson. Na, többek között ezért is szeretek a rendőrgimibe járni!

A fedélzeten beszélgetni kezdtem az osztályfőnökkel, és megkérdeztem, hogy a vitorlás bérlés hogy történt. Ezt azért akartam tudni, mert nagyon kedves kapitányunk volt, a hajó pedig kényelmes és nagyon jól felszerelt volt, és még étel és korlátlan italok is voltak. Az osztályfőnököm azt mondta, hogy a vitorlás bérlés a BalatonPRO segítségével történt, és beszélgetni kezdtünk a cégről.

Először is kiemelte az osztályfőnököm, hogy jól nézzem meg ezt a hajót, ugyanis lehet, hogy este egy másikban fogok aludni. A nagy létszám miatt a BalatonPRO csapata felajánlott még egy vitorlást, hogy mindenki kényelmesen tudjon aludni majd. Mindkét hajót a tanári gárda választotta, kapacitás függvényében ugyanis arra is van lehetőség, hogy az elérhető hajók közül kiválassza az ember a számára legszimpatikusabbat. Ha nincs preferencia, akkor pedig természetesen segít a BalatonPRO készséges csapata. Azt mesélte az ofő, hogy az egész flottát meg tudták nézni a weboldalon, így a vitorlás bérlés gyerekjáték volt, főleg ennyire segítőkész és rugalmas csapattal.

Megkérdeztem, hogy mitől rugalmasak. Az osztályfőnököm pedig elmondta, hogy amikor egyeztették a meglepetés kirándulásunkat a BalatonPRO-val, akkor ők minden egyéni kérést megpróbáltak teljesíteni, akár azt is, hogy melyik helyszínen szállunk fel a kirándulóbuszról a vitorlásra. Emellett számos programjavaslatuk volt, látszott, hogy a hajóturizmus a szenvedélyük: a kikötő menti éttermet, a fagyizást, a Balaton közepén vízi játékokkal szórakozást mind-mind a BalatonPRO csapata javasolta. Biztos kezekben éreztük magunkat velük minden szempontból.

A második napra is volt egy meglepetése a tanárainknak és a BalatonPRO-nak: kiderült, hogy vitorlás alapoktatáson is részt fogunk venni, amit mindenki nagyon izgatottan várt. A kapitány nagyon jó fej volt, és nemcsak megmutatta, hogy hogyan vezeti a vitorlást, hanem megmutatta nekünk egyesével, és mindenki kipróbálhatta egy kicsit, hogy milyen az ő munkája. Ugyan én szeretem a rendészetet, de a kapitány előadása olyan jó volt az alapfogalmakról és a szélirányokról, na meg a csomókészítésről, hogy B tervnek felírom, hogy vitorlás jogsit szerzek, és hajóvezető leszek. Sosem lehet tudni.

Ugyan ebben a pár napban nem voltak edzéseink, de a szuper programoknak köszönhetően végig aktívak maradtunk, hiszen a legismertebb balatoni településeket közelítettük meg hajóval, ami azt jelentette, hogy a nap nagy részét az öbölben úszkálással és a szárazföldön sétálgatással töltöttük.

Azt beszéltük az osztálytársaimmal, hogy annyira jó volt ez a pár nap, hogy nekünk is kéne szervezni egy hasonló eseményt, csak nem iskolai kereteken belül, hogy tudjunk bulizni is, és ne a tanároknak kelljen „vigyázni” ránk. Megnéztük a BalatonPRO vitorlás bérlés lehetőségeit az interneten, és még szülinapi csomagajánlatot is találtunk, úgyhogy a következő hónapban a padtársam ott ünnepelte meg a tizennyolcadik szülinapját, amire én is hivatalos voltam. A BalatonPRO akkor is kitett magáért: felejthetetlen élményt kaptunk tőlük másodszorra is, és biztos, hogy bármilyen programra kell vitorlást bérelni, őket fogom választani a jövőben is.